PONEROLOGIJA - DIKTATURA PSIHOPATA

Istraživanje otkrilo: Majka Tereza bila je sadistički religiozni fanatik

Autor: Ljubica Šaran

Matrix World

Majka Terezija (Tereza laički) bila je časna sestra, osnivačica reda Misionarke ljubavi, dobitnica Nobelove nagrade za mir u 1979. godini. Svijet ju je znao kao dobrotvorku i humanitarku u preko 517 misija u 100 zemalja. Zbog rada tijekom života i čuda nakon smrti, papa Ivan Pavao II. proglasio ju je blaženom bez pet godina počeka za beatifikacijsku istragu. No, nakon iscrpnog znanstvenog istraživanja kanadski je tim otkrio kako je ova žena bila sve osim „svetice“.

Jedina poznata žena u „modernom“ svijetu katoličkog klera

Agnes Gonxha Bojaxhiu, poznata kao Majka Terezija (MT), sve do svoje smrti bila je najobožavanija redovnica Katoličke crkve i najpopularnija pripadnica jednog religioznog reda. Njenu popularnost nije mogao zasjeniti niti papa Ivan Pavao II. MT plijenila je pozornost medija i javnosti gdje god se pojavila: političari su se voljeli fotografirati s njom i odavati joj počasti, pop ikone su se željele s njom sretati i raspravljati. MT jedna je od najcitiranijih osoba XX. vijeka, a u njenu svetost i prije proglašenja beatifikacije 19. listopada 2003. godine kleli su se mnogi, smatrajući da je blaženost tek dio onoga što je MT zaista zaslužila.

Majka Terezija pred kraj života.

Majka Terezija pred kraj života.

Ova malena žena, rođena u Skoplju u albanskoj katoličkoj obitelji 1910. godine, zaredila se 1928. godine u jednom lorentinskom samostanu u Irskoj kako bi naučila engleski jezik da bi mogla podučavati djecu u misijama u Indiji. Svoj je misionarski rad započela 1948. godine u predgrađu Kalkute, a dozvolu za osnivanje reda dobila je od Vatikana 1950. godine. 1952. godine osnovala je Dom za umiruće, a nakon toga stvorila je brojne hospicije. MT bila je jedna od najvećih sakupljačica novčanih donacija u Katoličkoj crkvi XX. vijeka; njen red Misionarke ljubavi trebao je biti jedan od najbogatijih redova moderne crkve, naročito jer se nije libila tražiti novac od najvećih diktatora i bankarskih lihvara.

Iako je osnovala brojne bolnice, do loma ključne kosti početkom 1996., odlučila se liječiti u najmodernijim bolnicama u SAD-u. Odstupila je s čelnog mjesta svoga reda početkom 1997., a umrla je 5. rujna 1997.

Majka Terezija i princeza Diana.

Majka Terezija i princeza Diana.

Majka Terezija bila je i ostala jedna od najnagrađivanijih osoba XX. vijeka. Osim Nobelove nagrade, primila je najviše indijsko civilno odličje „Bharat ratna“ 1980. godine te međunarodnu nagradu Albert Schweitzer 1975. godine. Dobila je i počasno državljanstvo SAD-a zbog humanitarnih zasluga, postala je počasnom članicom „Reda Australije“ 1982. godine, dobila je albansku nagradu „Ponos nacije“ 1994., a zbog potpore nekim diktatorima kao na primjer Francoisu Duvalieru koji joj je davao velike sume novca kako bi o njemu stvarala famu dobročinitelja, dobila je i haićansku državnu nagradu za humanitarni rad.

Bivši predsjednik SAD-a Ronald Reagan odaje priznanje Majki Tereziji ispred Bijele kuće 1985. godine.

Bivši predsjednik SAD-a Ronald Reagan odaje priznanje Majki Tereziji ispred Bijele kuće 1985. godine.

Njeno prihvaćanje haićanske i albanske državne nagrade naišlo je na brojne kritike zbog potpora tadašnjim diktaturama, no takve odluke nisu nimalo uništavale sliku o njenoj djelatnosti i visokomoralnoj etici.

Znanstveno istraživanje koje je odjeknulo kao bomba

Nakon objave znanstvenog istraživanja pod nazivom “Les côtés ténébreux de Mère Teresa” (najnoviju verziju možete pronaći ovdje) kanadskih istraživača koji iznimnu pažnju posvećuju grani znanosti koja se naziva „Religieuses“ (što bismo mogli prevesti kao religioza – koja se posebno bavi izučavanjem religija, teologije i sociologije u zajedničkom kontekstu), medijima je odjeknula vijest koju mnogi nisu mogli prihvatiti jer je o MT davala potpuno drugačiju sliku od one koja se desetljećima pažljivo stvarala i nadograđivala.

Serge Larive sa Sveučilišta Montreal za online tiskovinu Huff Post izjavio je sljedeće:

„S obzirom na škrtarenje Majke Terezije, mogli bismo se zapitati gdje su nestali milijuni dolara koje je ona navodno skupljala za najsiromašnije od najsiromašnijih?“

Istraživačica Carole Senechal sa Sveučilišta Ottawa i Larivee i Genevieve Chenard sa Sveučilišta Montreal svoje su znanstveno istraživanje objavili nakon detaljnog pročešljavanja 96% slučajeva u kojima je radom i organizacijom sudjelovala Majka Terezija. Rezultat je njihova istraživanja objavljen u posljednjem broju znanstvenog žurnala Studies in Religion/Sciences – Religieuses.

Neke od njihovih najpogubnijih referenci glede ugleda i modusa operandi MT potvrdio je i medicinski istraživački novinar Christopher Hitchens. On je bio prva osoba koja je javno zatražila opetovanje Vatikana glede basnoslovne promocije Majke Terezije. U njegovoj kritici objavljenoj 2003. godine, koju je dijelom prenio Examiner, Hitchens piše:

„Majka Terezija nije bila prijatelj siromašnih. Ona je bila prijatelj siromaštva. Ona je stalno ponavljala kako je patnja dar od Boga. Provela je svoj život u suzbijanju jedinog lijeka protiv siromaštva, a to je osnaživanje žena i njihova emancipacija. Umjesto toga, ona ih je uvjeravala kako su verzija obične stoke koja služi za obvezatni rasplod.

Majka Terezija bila je prijatelj najvećeg bogataškog šljama. Od njih je uzimala prljavi novac, a među njenim donatorima su se nalazili likovi poput zloglasne diktatorske obitelji Duvalier s Haitija, zbog čijih je donacija na sva usta hvalila ovu obitelj. Novac je dobivala i od Charlesa Keatinga koji je opustošio živote milijuna Amerikanaca uz pomoć krađe novca iz kreditno-štedne banke „Lincoln Savings and Loan“. Gdje je nestao sav taj novac? Gdje su donacije na koncu završile?

Mnogi su ljudi postali još siromašniji i bolesniji zbog Majke Terezije, a bilo bi ih još više siromašno i bolesno da se pratio njen primjer. Ona je bila fanatik, fundamentalist i prevarant, a Crkva često službeno brani i štiti one koji napastuju nevine, što nam daje jasan znak koliko je Crkva zaista moralna i etična.“

No i drugi su istraživači kritizirali rad MT u prošlosti. U njenoj biografiji pod nazivom „Mother Teresa: a Biography,“ koju je napisala Meg Greene 2004. godine, navedeni su brojni podaci o čistom medicinskom zanemarivanju u ustanovama koje je osnovala MT u Kalkuti u Indiji.

Jedan od najboljih primjera istraživanja života MT i različitih malverzacija, uključujući i odbijanje primanja siromašnih u “Domove za umiruće” objavio je kapetan Ajit Vadakayil, no takve informacije ne zanimaju Vatikan, a javnost je u iste neupućena jer je medijsku PR mašineriju Katoličke crkve iznimno teško zaustaviti.

Princeza Diana je bila veliki obožavatelj Majke Terezije koja joj je dala blagoslov za rastavu od princa Charlesa.

Princeza Diana bila je velika obožavateljica Majke Terezije koja joj je dala blagoslov za rastavu od princa Charlesa.

O tome je pisao i medicinski žurnal Lancet, napominjući kako je rad MT povezan s očiglednim medicinskim nemarom i nedostatkom ekspertize što je života koštalo na tisuće njezinih štićenika.

Kanadski su znanstvenici u svom istraživanju jasno pokazali kako je svetački imidž Majke Terezije čisti mit te da je javnost o njoj dobivala informacije koje nemaju veze s istinom ili činjenicama. U web tiskovini Times of India (TOI) stoji kako Kanađani smatraju kako je “sve što se o MT pisalo i govorilo bilo pažljivo konstruirano” te da je njena “beatifikacija bila orkestrirana i efektivna medijska kampanja“.

Prema izjavi Lariveea koju je objavio TOI, činjenice otkrivaju koliko je mit o MT lažan. On je također naveo kako Vatikan nije uzeo u obzir niti je želio provjeriti iznimno dubioznu nazovi skrb prema umirućima i bolesnima koju je organizirala MT i njen red. Larivee je naveo da su njene političke veze bile iznimno sumnjive kao i menadžment ogromnih suma novca koje je stalno dobivala, no najviše su ga zgrozile činjenice koje imaju veze s dogamtičnim stajalištima MT o abortusu, kontracepciji i razvodu.

Brza kanonizacija izrodila je beatifikacijom

Web stranica Slate najvjerojatnije je dala najopširniji pregled slučaja vezanog za rušenje mita o Majki Tereziji. Jedan od primjera koje je Vatikan uzeo za čuda koja dozvoljavaju njenu beatifikaciju postao je skandal o kojemu javnost jako malo zna. Naime, liječnik Ranjan Mustafi koji je radio na slučaju Monice Besre, koja se povezuje s mirakuloznim izlječenjem koje je izvela MT, tvrdi kako Majka Terezija nije imala nikakve veze s navodnim poboljšanjem zdravlja ove Bengalke već njegovi lijekovi i antibiotici. Vatikan i dandanas tvrdi kako je Besra ozdravila zbog iznenadnog snopa svjetlosti koji je izašao iz slike MT i obasjao abdomen Besre u kojoj se nalazila cista. Vatikan također tvrdi kako je Besra imala rak, no Mustafi tvrdi da je to čista izmišljotina. Najsmješnije je od svega što vatikanski istraživači, koji moraju medicinski potvrditi čudotvorna izlječenja koja se mogu pripisati blaženicima, nisu nikada ispitali dr. Mustafija.

Majka Terezija i Iban Pavao II.

Majka Terezija i Ivan Pavao II.

Prema pisanju talijanskoga „L’Eco di Bergamo“, vatikanski je državni tajnik odmah nakon smrti MT poslao pismo u ime Pape u kojem se pitalo kardinale žele li Majku Tereziju odmah proglasiti svetom. Papa je želio da se proces kanonizacije MT dogodi za njegova života. Odgovor je kardinala bio negativan. Ta se činjenica saznala zahvaljujući izjavi svećenika Briana Koloidejchuka koji je u to vrijeme služio kao postulator (odvjetnik) u odjelu za kanonizaciju.

Lice i naličje Majke Terezije

Iako se MT u javnosti činila službenicom najsiromašnijih od siromašnih, kako je sama znala reći, i iako je ta ista javnost smatrala da ona nije imala nikakvog utjecaja na moćan muški lobi u Vatikanu, Slate je također objavio činjenice o njenom utjecaju na pokušaj reformiranja i liberalizaciju Katoličke crkve na Drugom vatikanskom koncilu koji je otvoren 1962. pod pontifikatom pape Ivana XXIII., a zatvoren pod upravom pape Pavla VI.1965. Naime, Majka Terezija otvoreno se borila i izborila protiv ikakvih reformi i pozitivnih promjena u Crkvi. Njeno je stajalište naročito bilo oštro i fundamentalno konzervativno glede pogleda na prihvaćanje modernijih stajališta vezanih uz komunikaciju s vjernicima.

Zastupala je mišljenje da je potrebno upravljati Vatikanom pod motom “više rada, više vjere”. Njezina su stajališta kardinali okarakterizirali kao ortodoksna i ultrareakcionarska, pa čak i fundamentalistička. MT čak je bila poznata po tome što je izjavljivala kako je abortus najveći uništavatelj mira. Ova žena, za koju se smatralo kako nema nikakve političke moći i utjecaja, organizirala je referendum u Irskoj u kojoj se zahtijevala zabrana rastave braka. Njena konzervativna strana je za dlaku izgubila referendum u Irskoj te 1996. godine. U isto vrijeme, MT opravdavala je razlog za razvod princeze Diane i princa Charlesa tvrdeći kako je brak očigledno nesretan.

Web stranica Slate tvrdi kako je ovo primjer čistog srednjovjekovnog elitizma i korupcije Crkve u kojemu se običnoj nejači i siromašnima propovijeda život u strahu od paklene vatre pomisle li o razvodu dok su okrunjene glave uglavnom mogle raditi što žele uz blagoslov klera i Crkve.

U tekstu koji je objavila web stranica UdeMNouvelles tvrdi se kako je MT bila sve osim svetice. U iznošenju pikanterija iz znanstvenog istraživanja koje je povezano s Majkom Terezijom otkriva se kako je:

„Dokumentacija jasno pokazala da je fenomen, altruizam i etika najslavljenije žene u modernoj Katoličkoj crkvi stvar kolektivne imaginacije.”

Larivee je priznao kako ih je na istraživanje o MT privukao ekstatičan ton koji se konstantno mogao vidjeti u opisima i javnim zabilješkama vezanima za MT.

Kanadski tim znanstvenika pročešljao je 502 službena dokumenta o radu i životu Majke Terezije. Nakon što su eliminirali 195 duplikata, ostalo je 307 dokumenata koje su podvrgli detaljnoj multidisciplinarnoj analizi.

Činjenice koje ne možemo prešutjeti

Majka Terezija je, navodno, u 517 misija zbrinjavala i liječila bolesne i siromašne. Iako je naziv „Dom za umiruće“ stravičan, ti su ljudi očekivali kako će im se u asortimanu sestara Misonarki ljubavi omogućiti liječnička pomoć koja im je bila prijeko potrebna. Iz istraživanja je vidljivo kako su dvije trećine štićenika i štićenica Misonarki ljjubavi hitno trebali medicinsku njegu dok je jedna trećina ostavljena tek tako, da umre u okviru ove zajednice. Liječnici su primijetili ozbiljan nedostatak higijene, neprimjereni smještaj, nedostatak skrbi prema bolesnima i umirućima, neprimjerenu prehranu i nedostatak ikakvih analgetika.

Istraživači su otkrili kako ovaj red nije patio od nedostataka novca, čak štoviše, novca su imali napretek i stizao je konstantno sa svih strana. Za sada je potvrđeno da je i nakon trošenja za „Domove za umiruće“ Majki Terezi ostalo na stotine milijuna dolara. Kanađani su otkrili rješenje za ovakvo stanje u riječima i zapisima same MT:

„Ima nešto prelijepo u tome kad vidim kako siromašan čovjek prihvaća svoju sudbinu, da pati kao Krist na križu. Svijet dobiva jako puno iz njihove patnje.“

Nisu li ovo čiste oznake psihopatije i sadizma?

Može li žena bez empatije prema patnji drugih ljudi o kojima navodno skrbi biti dobrotvorka, humanitarka i kanonizirana blažena?

Također se pokazalo kako je MT bila iznimno darežljiva sa svojim molitvama, no u isto vrijeme, bila je iznimno škrta u trošenju novca koje je dobivala za siromašne i bolesne. Za vrijeme brojnih poplava u Indiji i eksploziji tvornice pesticida u Bhopalu, ponudila je svoje molitve i talismane Djevice Marije, no nije dala ni jedan novčić bolesnima i umirućima. Istraživački je tim otkrio kako se stvarna količina doniranog novca zapravo ne zna jer je MT objavila samo neke od bankovnih računa s donacijama.

Larivee i njegov tim naveli su kako je kolektivan mit o MT imao i pozitivnog efekta na javnost: smatrajući Majku Tereziju gotovo sveticom koja se svim svojim bićem zalaže za borbu protiv siromaštva, ljudi su bili u stanju davati novac brojnim humanitarnim udrugama. MT također je inspirirala brojne humanitarce i volontere koji su smatrali da se mogu poslužiti njenim primjerom.

Kako god bilo, istina jako teško dolazi do javnosti, a i nakon smrti Majke Terezije njen red još uvijek skuplja jako velike donacije. No, unatoč tome, uvjeti u „Domovima za umiruće“ još uvijek služe upravo tome – za umiranje.