PONEROLOGIJA - DIKTATURA PSIHOPATA

Je li umjetnost izgubila moralni kompas?

Autor: Anamarija Vukojević

Oduvijek je umjetnost imala ogroman utjecaj na društvo, tako i obrnuto. Istovremeno su stvarali i određivali jedno drugo. I oduvijek je bilo umjetnika koji su istraživali granice onoga što se može prihvatiti. Mi nismo kompetentni suditi o umjetnosti per se, ali kada se u slučaj uplete ponerizacija vrijeme je da zatražimo mišljenje čitatelja/društva. [UPOZORENJE: Tekst sadrži šokantne informacije i fotografije neprimjerene maloljetnim osobama.] Na žalost, stanovnici Bruxellesa i turisti nisu dobili tu priliku da ih se upozori na ono što će vidjeti.

U devetom mjesecu prošle godine, 2016. u Bruxellesu na fasadi zgrada su se pojavili neobični murali koji su izazvali zgražanje javnosti no isto tako i određeno odobravanje. Naime, nakon što su neki stanovnici Bruxellesa zatražili od gradskih vlasti da se murali maknu pokrenuta je peticija nazvana “Sauvez le penis” (“Spasimo penis”) koju je do sada potpisalo 3649 ljudi koji traže da ‘penis’ ostane kao izraz kreativnosti. Inače, Bruxelles se smatra izrazito turističkim i prijateljskim gradom u kojem se njeguje ulična umjetnost a neki smatraju da ovakvi murali daju gradu posebnu draž. Penis je čak dobio i ime, po području grada – “Saint-Gilles penis”.

Je li ovakav mural primjeren centru zajedničke europske države?

Nepoznati autor je preko noći naslikao mural ogromnog penisa veličine 6 metara na zgradi u južnom dijelu Bruxellesa. Također je interesantno da se ovaj mural spuštenog penisa, koji neki smatraju tužnim i depresivnim nalazi nasuprot zgrade crkve te takav čin belgijski političar Vincent Hendrick smatra ‘neprimjerenim’ i kao izraz prkosa.

Iako su gradske vlasti osudile ovaj čin i rekle da će se spomenuti mural morati skinuti on još uvijek nije skinut.

Jedan od razloga zašto se anonimni ‘umjetnik’ ne želi ‘pohvaliti’ svojim ‘umjetničkim djelom’ je i globa od 25 000 eura koji bi umjetnik morao platiti zbog uništavanja tuđe imovine i narušavanja tuđeg posjeda.

Još jedno seksualno eksplicitno djelo koje nema potpis je i slika žene koja mastubrira i to veličine od 45 kvadratnih metara:

Još jedno “umjetničko” djelo koje krasi centar Bruxellesa.

Sumnja se na Vincenta Glowinskog (poznatijeg kao Bonom, jedan od najpoznatijih umjetnika u crtanju grafita) koji je zanijekao bilo kakvu vezu s ovim uratkom, mada je i sam autor ovakve jedne slike:

U prvom mjesecu ove godine pojavili su se novi murali koji postavljaju validno pitanje: Koliko neka umjetnost može biti zgražajuća da postane neprihvatljiva od javnosti?

Iako nitko ne zna niti može potvrditi jesu li gore prikazani grafiti djelo istog autora, te kako nitko nikada nije vidio kada su murali naslikani, postavlja se pitanje kako je netko mogao ovakav grafit napraviti a da ga nitko nije vidio?

Obezglavljeno, rasporeno i obješeno tijelo je još jedan primjer “umjetnički” nastrojenog Bruxellesa.

Ovaj mural podsjeća na umjetničko djelo iz 17. stoljeća nizozemskog slikara Jan de Baena “The Corpses of the De Witt Brothers):

Talijanski slikar Michelangelo Merisi da Caravaggio bio je začetnik baroknog slikarstva. Pratio ga je glas da je tajanstven, čudan, buntovan i opasan što je on i dokazao 1606. kad je ubio mladića u dvoboju i pobjegao iz Rima s ucijenjenom glavom, tako se barem tvrdi u Wikipediji. Je li autor ljubitelj Caravaggia i sa svojim radovima pokazuje istu takvu buntovnu prirodu? U vremenima kad je pornografija toliko eksplicitna, ima li prostora za još širu i veću eksplicitnost? Je li vrijeme za ‘snuff’ umjetnost? Ubijanje, žrtvovanje i prikazivanje istog u ime umjetnosti?

No, čak i ako niste poznavalac barokne umjetnosti njegove slike u cjelini opisuju neku dramu. Proizlazi li to i iz današnje propagande da je najbolje prodati djelo nabijeno emocijama ili je to izražavanje umjetničke slobode? Također na njegovim slikama je prisutna, kako to kritičari blago opisuju ‘homoseksualna erotika’, danas bi se to zvalo pedofilija.

No, pretpostavljamo da ljudi u 17 st. nisu imali puno znanja o prisustvu pedofilije u društvu, a kamoli o psihopatiji, patokraciji i ponerizaciji. Danas, zbog pristupa internetu mnogi mogu lako, ako žele, povezivati točkice i donositi vlastiti sud na osnovu vlastitog istraživanja. Danas više ne mogu mediji sa svojim propagandnim i psihopatskim trikovima oblikovati javno mnijenje. Danas svatko odlučuje sam za sebe što je istina a što laž.

No, čak i onima koji imaju tu priliku prilično je zbunjujuće sve ono što nam svaki dan plasiraju ovi ili oni mediji, neovisni blogeri ili pak mainstream. Od modela muškaraca koji se ‘oblače’ u žene a izgledaju kao rahitične djevojčice spremne za ludnicu do pomame u Hollywoodu za Marinom Abramović koja pilji u ljude, piše krvlju po zidovima, poslužuje torte od ljudi i zarađuje masnu lovu kao balkanska umjetnica. E da smo znali, mogli smo i mi tako lako.

Ulična umjetnost (“street art”) – još jedan mural nepoznatog autora koji predstavlja dijete koje s nožem ispod vrata čeka vlastito klanje.

Tko je nama kriv što ne shvaćamo umjetničke vrednote?

Caravaggio “Sacrifice of Isaac”:

Da smo ove murale pronašli u kakvom muzeju vjerojatno bi razmišljali o njima kao o umjetničkim dijelima i kritizirali ih pozitivno ili negativno ili u skladu s našim umjetničkim znanjem ili neznanjem. No, kada se ovakvi prikazi čak i povijesnih, priznatih umjetničkih djela prisilno pojave pred našim očima dok idemo na posao ili hodamo sa svojom obitelji gradom čine se kao agresivni i neprirodni atak, zar ne?

Imamo li mi pravo kao porezni obveznici izabrati okoliš u kojoj živimo i čemu služi uređivanje grada sa zelenilom ako svatko može doći i oskrvnaviti dio koji predstavlja naš život?

Je li ovo izraz prkosa ili djelo ‘luđaka’ opterećenog seksualnošću i genitalijama? Je li ovo organizirano djelo nekolicine koji nameću ‘vrijednosti’ drugima kako bi one s vremenom postale normalne? Možemo li ikako izbjeći seksualizaciju i nasilje kao primarne teme ovog društva? Je li ovo izraz liberalnog društva ili jednostavno ponerizacija?

Dakako, svakako je sumnjivo da pored tolikih nadzornih kamera zbog kojih se svi osjećamo kao da živimo u ‘policijskoj državi’ nitko nije snimio počinitelja/počinitelje.

Naravno, mišljenja građana su različita, od nekih koji se brinu zbog svoje djece, te tvrde da djeca ne mogu po noći spavati od užasnih prizora do jedne građanke koja smatra da je to umjetničko izražavanje i ako nam se ne sviđa da ne moramo gledati.

S time se slažu i zvaničnici u centralnom dijelu Bruxellesa koji žele ostaviti neke od tih murala, jer vjerojatno vide profit jer su sami murali itekako doprinjeli pojačanom interesu javnosti za kulturu Bruxellesa, svi žele vidjeti penis i vaginu na fasadama zgrada!

Imaju li umjetnici pravo izražavati i svoje emocije u svojim djelima? Imaju li i oni pravo na svoj način izraziti ljutnju i bijes zbog stanja društva u koje su nas doveli psihopati? Zašto ne? Oduvijek su to radili i svakako zatiranje slobode u umjetnosti označava ubijanje slobode, ali do koje granice i na koji način?

Na kraju, nemojmo zaboraviti da se Belgija smatra centrom pedofilije u Europi.

Slijedi galerija drugih seksualno eksplicitnih grafita iz Bruxellesa:

Autorska prava© Matrix World 2011. do danas. Sva prava pridržana. Strogo je zabranjeno kopiranje, raspačavanje, ponovno objavljivanje ili izmjena bilo kakvog materijala koji se nalazi na blogu Matrix World bez prethodnog pisanog odobrenja dobivenog od uredništva Matrix World.

Izvori:

Brussels residents upset over shocking, gory street art

Brussels, the giant penis mystery (NSFW)

Bonom

Blood and gore: ‘Hellish’ Brussels street art depicting a gutted body and a child with a blade to his neck outrage locals 

BONOM ART

Who’s Painting Giant Penises and Vaginas on Brussels’ City Walls?

Street Art – Brussels style

Sexually explicit graffiti keeps popping up in Brussels

Giant penises and masturbating women appear on Brussels’ walls

Who is painting graffiti of giant penises and vaginas on Brussels’ walls?

Decapitation scene on streets of Brussels

Brussels is under siege by a mysterious pornographic graffiti artist

Belgium has a problem with massive penises

Brussels Plagued by NSFW Street Art

Sexually explicit graffiti on Brussels’ walls schocks residents and tourists

“Sad”, “limp”, “depressing” and “cowed”: the unwanted genitalia popping up all over Brussels

Caravaggio

Kronologija Caravaggiovih djela

PIZZAGATE: Pedofilija i sotonizam u srcu Washingtona, dio drugi